Szeretettel köszöntelek a Tudatosság küszöbén!
Csatlakozz te is :) és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz videókat, képeket, fórumozhatsz, blogolhatsz.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ezoteria vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudatosság küszöbén!
Csatlakozz te is :) és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz videókat, képeket, fórumozhatsz, blogolhatsz.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ezoteria vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudatosság küszöbén!
Csatlakozz te is :) és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz videókat, képeket, fórumozhatsz, blogolhatsz.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ezoteria vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Tudatosság küszöbén!
Csatlakozz te is :) és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz videókat, képeket, fórumozhatsz, blogolhatsz.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Ezoteria vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Önmagunkra "emlékezés" Ouszpenszkij tapasztalataiban:
"(..)A figyelem megosztásáról beszélek, ami az önemlékezés jellegzetes vonása.
A következő módon ábrázoltam önmagamnak:
Amikor figyelek valamit, a figyelem arra irányul, amit figyelek:
Én----> a figyelt jelenség
Amikor ugyanakkor emlékezni próbálok önmagamra, a figyelmem mind a figyelt tárgy, mind önmagam felé irányul. Egy második nyílhegy jelenik meg.
Én <———-> a figyelt jelenség
Ezt tisztázva láttam, hogy ott a probléma, hogy figyelmemet magamra irányítsam anélkül, hogy gyengíteném vagy elveszíteném a jelenségre irányított figyelmemet. Es ez a Jelenség" ugyanúgy bennem is lehet, mint rajtam kívül.
A legelső próbálkozásaim figyelmem ilyen megosztására megmutatták, hogy ez lehetséges. Ugyanakkor két dolgot világosan láttam. Először is láttam, hogy ebből a módszerből származó önemlékezésnek nincs semmi köze az „önvizsgálathoz", vagy „ön-analízishez". Ez egy új és nagyon érdekes állapot volt, különösen ismerős ízzel.
És másodszor felismertem, hogy az önemlékezés pillanatai előfordulnak az életben is, bár ritkán. Csak ezeknek a pillanatoknak a szándékos létrehozása teremtheti meg ezt az újdonság érzetet. Valójában már kora gyerekkorom óta ismertem ezeket. Váratlan, új körülmények között, új helyeken, új emberek között, utazás alatt, mikor körülnéz az ember és azt mondja: milyen különös! Én itt, ezen a helyen; vagy nagy érzelmekkel teli pillanatokban, veszélyes helyzetekben, olyan pillanatokban, amikor az embernek észnél kell lenni, nem szabad a fejét elveszteni, amikor valaki a saját hangját hallja és kívülről látja és figyeli önmagát.
Világosan láttam, hogy első emlékeim az életről egész korai gyerekkoromból az önmagámra való emlékezés pillanatai voltak. Ez a felismerés még sok mást is feltárt előttem. Vagyis láttam, hogy igazából csak azokra a pillanatokra emlékszem a múltból, amikben emlékeztem önmagámra. A többiről csak tudtam, hogy megtörtént. Ezeket képtelen vagyok egészében feleleveníteni, újból átélni. De azok a pillanatok, amikben emlékeztem önmagámra élők voltak, és semmiben sem különböztek a jelentől. Még mindig féltem következtetést levonni, de már láttam, hogy nagy felfedezés előtt állok. Engem mindig megdöbbentett emlékezetem gyengesége és hiányossága. Olyan sok minden eltűnik, feledésbe merül. Valamiért számomra ez volt az élet fő abszurditása. Mire jó a sok élmény, ha később elfelejtjük? És úgy tűnt, hogy van ebben valami megalázó. Az ember átél egy érzelmet, ami számára nagyon nagynak tűnik, azt hiszi sosem felejti el; eltelik egy vagy két év - és semmi sem marad belőle. De most megvilágosodott számomra, hogy miért van így és miért nem lehet másképpen. Ha emlékezetünkben tényleg csak azok a pillanatok maradnak meg, amelyekben „önmagunkra emlékszünk", akkor érthető, hogy emlékezetünk miért olyan silány.
Ezek voltak az első napok felismerései. Később, amikor jobban tudtam a figyelmemet megosztani láttam, hogy az „önmagámra való emlékezés" csodalatos érzéseket ad, amik csak nagyon ritkán jönnek maguktól és csak különleges körülmények között. így például ebben az időben nagyon szerettem éjszaka sétálni Szentpéterváron és „érzékelni" a házakat és utcákat. Szentpétervár tele van ezekkel a különös érzetekkel. A házak, különösen az öreg házak, számomra elevenek voltak, szinte beszéltem velük. Semmi ,,képzelődés" nem volt ebben. Nem gondoltam semmire, csak egyszerűen sétáltam és nézelődtem, próbálva „emlékezni önmagámra"; az érzetek maguktól jöttek. Később sok váratlan dologra így jöttem rá. De erről majd a maga idején beszélek. Néha nem sikerült „magamra emlékezni"; máskor pedig különös megfigyelésekkel járt együtt.
Egyszer a Liteiny-n gyalogoltam a Nevsky felé és minden erőfeszítésem ellenére képtelen voltam figyelmemet az „önmagámra való emlékezésen" tartani. A zaj, a forgalom, minden elvonta figyelmemet. Minden pillanatban elvesztettem figyelmem fonalát, majd ismét megtaláltam és megint elvesztettem. Végül nevetséges ingerültséget éreztem magammal szemben, és balra befordultam egy utcába szilárdan elhatározva, hogy emlékeznem kell önmagámra, legalább egy ideig, de a következő utcáig mindenképpen. Elértem a Nadejdinskayát anélkül, hogy figyelmemet elvesztettem volna, kivéve talán rövid pillanatokra. Ezután megint befordultam a Nevsky felé, mert rájöttem, hogy csendes utcákon könnyebb megtartani a gondolatok fonalát és elhatároztam, hogy próbára teszem magam a zajosabb utcákon. Elértem a Nevsky-t, még mindig emlékezve önmagámra, és már tapasztalni kezdtem a belső béke és bizalom különös érzelmi állapotát, ami ilyen nagyobb erőfeszítések után jött. Pont a Nevsky sarkán volt egy dohánybolt, ahol a cigarettáim szoktam venni. Még mindig emlékezve önmagámra, gondoltam odamegyek és rendelek néhány dobozzal.
Két órával később felébredtem a Tavricheskaya-n, vagyis nagyon messze onnan. Az izvostchikkal mentem a nyomda felé. A felébredés érzete különlegesen élénk volt. Majdnem azt mondhatnám magamhoz tértem. Egyszerre mindenre emlékeztem. Ahogy végig gyalogoltam a Nadejdinskaya-n, ahogy emlékeztem önmagámra, ahogy eszembe jutottak a cigaretták, és ennél a gondolatnál eltűntem a mély alvásban.
Ugyanakkor, mialatt ilyen mélyen elmerültem az álomba, következetesen folytattam az intéznivalóimat. Elhagytam a dohányboltot, benéztem Litemy-i lakásomba, felhívtam a nyomdászt. Két levelet írtam. Majd újra kimentem a házból. A Nevsky bal oldalán gyalogoltam a Gostinoy Dvor-ig. Az Offitzerskaya-ig akartam menni. Majd mást határoztam, mivel késő volt. Felszálltam egy izvostchik-ra, hogy a nyomdához menjek a Kavalergardskayára. Útközben, a Tavricheska-yán menet valami furcsa, kellemetlen érzés kezdett eltölteni, mintha elfelejtettem volna valamit. - És váratlanul ráébredtem, hogy elfelejtettem emlékezni önmagámra.(...)"
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Első kulcs a megszabaduláshoz - A Megszabadulás iránti rendkívül erős vágy
Michael Langford - Az örök boldogság elérésének leggyorsabb és legközvetlenebb eszköze
A Hellinger-féle családállítás
RAMANA MAHARSI - TUDATOS HALHATATLANSÁG